Odwieczne pytania zadawane przez wiele Pań: Jak radzić sobie w biznesie? Jak dobrze i skutecznie współpracować z mężczyznami aby osiągać rezultaty i być szanowaną w męskim środowisku?
Rozwiązań skutecznej współpracy damsko – męskiej jest bardzo dużo. Łączy je jedna spójna – musisz znać różnice pomiędzy postrzeganiem świata przez Panów i Panie.
Niestety często usłyszysz,że główny problem to ubranie kobiet, bo za bardzo wydekoltowane, bo złe kolory itd…
Jak słyszę takie teorie to mam ochotę zapytać, POWAŻNIE?
Podstawowa dobrej współpracy damsko – męskiej to ubranie kobiety? Czy takie same zdanie wygłoszone zostanie na odwrotne pytanie? Gwarantuje Ci, że nie. Stanowczo protestuje przeciwko takiemu stawianiu sprawy! NIE, NIE, NIE i jeszcze raz NIE! Istnieje coś takiego jak Business Dress Code i on załatwia sprawę. Jeśli ktoś chce być traktowany poważnie w biznesie to BDC jest podstawą. Sama na wielu spotkaniach widuje Panów bardzo średnio ubranych, ale nigdy nie słyszałam rad w stylu: Jak chcesz dobrze współpracować z kobietami to ubieraj się stosownie.
A teraz już trochę bardziej poważnie 🙂
Przedstawię Wam kilka zasad i wskazówek, które w mojej w codziennej pracy ( głównie z Panami) pomagają się lepiej komunikować i rozumieć mężczyzn.
Pierwsza podstawowa zasada:
Szanuj siebie tak jak szanujesz swojego męskiego kontrahenta!
Doceniaj swoje osiągnięcia i wiedzę. Zwróć uwagę, że większość Panów mówi o swoich osiągnięciach jako większych niż są. Jeśli mi nie wierzysz to posłuchać czasem męskich rozmów, a przekonasz się jak budowane jest ich ego. Takie zachowanie jest naturalne dla płci męskiej, kiedy samiec broni swojego terytorium czy walczy o kobietę stara się pokazać bardziej dostojnie – tak samo jest w biznesie.
Droga kobieto, naucz się także doceniać siebie i nie umniejszać swoich sukcesów, buduj swoje ego.
Kolejne różnice,a jednocześnie wskazówki jak współpracować z mężczyznami są podyktowane różnicami w budowie naszych mózgów a co za tym idzie różnicami w percepcji oraz podejściu do biznesu.
Prezentacja:
Kiedy przygotowujesz prezentacje dla potencjalnego partnera biznesowego pamiętaj o tym,że większość kobiet lubi pogadać, snuć plany, opowiadać o dzieciach, pogodzie itd, a mężczyźni w biznesie lubią konkrety. Najlepiej od myślników i w punktach. Na pewno słyszałaś,że mężczyźni to zadaniowcy – dokładniej tak rób prezentacje, a nigdy nie usłyszysz od prezesa: OK, ale do celu i jakie są konkrety? Zadania do wykonania, droga i efekt. Mało który facet chce słuchać o uczuciach, przemyśleniach, ale chce znać konkretnie liczby, dowody i zadania. Jeśli zarządzasz męskim zespołem wyznaczaj im konkretne zadania do wykonania, a zobaczysz o ile lepiej będzie szła współpraca.
Nie wierzysz mi? Zrób mały test w warunkach domowych. Masz pewnie męża/partnera/syna poproś go: ” kochanie czy możesz posprzątać w kuchni/pokoju” – wyślesz komunikat nieprecyzyjny, niezadaniowy i efektu nie uzyskasz lub poznasz nowe znaczenia słowa posprzątać:)
Następnym razem poproś „Kochanie czy możesz wynieść śmieci, umyć kubki i wyczyścić płytę?” – zoczekaj na efekty 🙂 Podstawowa zasada to komunikowanie się zadaniowo.
Jeszcze jednak bardzo ważna sprawa: poinformuj klienta o czym będzie prezentacja i trzymaj się tematu!
Poznaj „wroga”:
Jest to ściśle powiązane z prezentacjami. Jeśli chcesz w ramach outsourcingu zajmować się np. marketingiem lub starasz się o inne stanowisko w firmie to musisz poznać wroga 🙂 Czyli zbadaj teraźniejszą sytuację firmy/działu – dane, sprzedaż, wizerunek, wyniki itd, porównaj te same dane w ramach możliwości z konkurencją. Przygotuj tabelkę/zestawienie/liczby, doceń dotychczasowe osiągnięcia, pogratuluj efektu (każdy facet ludzi jak się go docenia), ale na twardych danych pokaż jak dzięki Tobie efekty będą większe, a prezes bardziej doceniony przez innych. W swojej prezentacji musisz umieścić odpowiedzi (konkretne) na pytania :
„Jak poprzez Twoje działania firma może poprawić swój wizerunek?” ” Ile firma dzięki wprowadzeniu proponowanych zmian może zyskać?” ” Jakie zadania będą do wykonania dla Twojego i innych działów?” (oczywiście pytanie musisz dopasować także do branży i tematu prezentacji).
W części 2 pokaże Wam dokładne różnice w postrzeganiu świata między kobietami a mężczyznami.
Najnowsze komentarze