Słuchanie klienta, bycie wyczulonym na słowa i sugestie jest bardzo ważne w biznesie. Jeśli słuchasz uważnie, dynamicznie rozwiązujesz problemy z jakimi  klient przychodzi, to sam powie Ci w jaki sposób rozwijać firmę aby odnieść sukces! Kilka dni temu dzięki przypadkowi określiłam swój problem i potrzebę, jakie było moje rozczarowanie kiedy okazało się,że żadna z 30 (!), tak z 30 firm nie oferuje takiej sługi, mało tego 29 firm  nawet nie zaproponowało jej wykonania.
To może do rzeczy:

Moja drukarka nagle odmówiła posłuszeństwa, a dokumenty musiały zostać wysłane tego konkretnego dnia do godziny 16. Niestety nie miałam czasu aby jeździć po mieście i szukać miejsca gdzie będę mogła wydrukować dokumenty, a potem wrócić i dać je kurierowi.
W internecie zaczęłam poszukiwania firmy, która jest pośrednikiem w usługach kurierskich oraz pocztowych.  W swojej naiwności uważałam, że skoro mogę zlecić wysłanie listu pośrednikowi to z kurierem nie będzie problemu. Niestety! Wszędzie słyszałam list tak, może Pani wgrać pliki do systemu, my wydrukujemy i na zasadzie usługi przedpłaconej wyślemy listem, ale kurierem to niemożliwe. Pytam, ze zdziwieniem- ale jak ? Skoro mogę zamówić u Was kuriera to mogę chyba Wam zlecić wysłanie tez dokumentów. Okazuje się, że nie!
W 29 firmach usłyszałam nie! Nikt nie zaproponował rozwiązania, nie słuchał problemu klienta. W ostatniej firmie, przemiła Pani kiedy usłyszała już mój sfrustrowany głos powiedział: dobrze, proszę wysłać dokumenty na emaila, przedpłacić kuriera w naszym systemie, a my jeszcze dziś nadamy przesyłki!  Nie, ta firma nie miała takiej usługi w swojej ofercie, jednak  osoba z biura obsługi wysłuchała problemu klienta i postanowiła go rozwiązać. Efekt, obecnie wszystkie przesyłki realizuje za ich pośrednictwem.

Jeśli myślisz nad biznesiem to proszę, podałam Ci gotowy plan na biznes. Podpisz umowy  z  kurierami, zaproponuj w firmach, że możesz drukować dokumenty (na których nie jest konieczny podpis np FV), pakować i wysyłać. W dobie ograniczania kosztów i wyprowadzania coraz większej ilości usług poza firmę, będzie to strzał w 10. Zaproponuj takie usługi np Wfirmie – to atrakcyjna oferta dla ich klientów i nowość na rynku.
Pomysł na biznes prosty, a jednak nikt (ja nie znalazłam) nie realizuje takiej usługi w Polsce.
Słuchaj, jeszcze raz słuchaj swojego klienta uważnie, sam Ci powie co powinieneś zmienić, usprawnić lub jakie usługi wprowadzić.
A jak Ty rozwiązujesz problemy z jakimi przychodzi do Ciebie klient? Mówisz, oj nie tego nie robimy czy myślisz jak możesz pomóc?


Fantastyka 22.09 Image Banner 750 x 100

Autor:

Cześć, jestem Justyna! Fascynuje mnie piękno, które widzimy codziennie i ludzie. Lubię śledzić aktualne trendy, ale nie podążam ślepo za modą. Nie rezygnuje też ze swojej indywidualności i pomogę zachować Ci Twoją. Testuję, opiniuję i radzę.