Każdy, absolutnie każdy sprzedawca usłyszał kiedyś słowa :”Dziękuje, ale mam swojego agenta/konsultantkę, nie jestem zainteresowany obecnie”. Też to usłyszałeś?
Po takich słowach masz trzy wyjścia:
obrazić się na klienta i go „olać”, iść dalej oraz ostatnia opcja, której ja jestem najbardziej przychylna, czyli : podziękować i zapytać czy możesz się skontaktować za jakiś czas. Jeśli np. sprzedajesz polisy to zapytaj kiedy jakaś kończy się klientowi, zadzwoń w tym okresie i zaproponuj rozwiązanie (nie zawsze tańsze będzie lepsze). Jeśli sprzedajesz suplementy lub kosmetyki to daj znać klientowi, kiedy pojawi się ciekawa oferta lub będzie nowość wchodzić na rynek.
Pamiętaj, że „NIE „możesz usłyszeć, też od klienta który posiada się już swojego sprzedawcę danej usługi lub produktu. Nie obrażaj się, że woli kogoś innego od Ciebie. Zostań w kontakcie z klientem.
Przesyłaj informacje o ciekawych rozwiązaniach oraz zaproponuj siebie jako opcje zapasową (coś jako koło zapasowe w aucie).
Jeśli sprzedawca klienta, kiedyś zawiedzie lub z jakiegoś powodu nie będzie w stanie, dostarczyć usługi /produktu to TY zawsze chętnie pomożesz.
Utrzymuj kontakt z potencjalnym klientem – pamiętaj jednak, aby był to kontakt zdrowy, nie spamuj ofertami, nie wydzwaniaj co tydzień.
Sprzedajesz ubezpieczenia? To zapisz sobie w notatniku termin kiedy klientowi takie ubezpieczenie się kończy, zadzwoń na około 1,5 mc wcześniej (zazwyczaj ubiegniesz agenta ubezpieczeniowego), wypytaj o potrzeby. Następnie możesz się przypomnieć ponownie, zapytać o ofertę oraz złożyć swoje propozycje polis.
Zyskasz plus za telefon w umówionym terminie, wielu sprzedawców umawia się, a potem nie dzwoni.
Z doświadczenia wiem, że w przypadku ubezpieczeń klient będzie zadowolony, że przypominasz mu o końcu polisy.
Czasem wato być w zapasie klienta, ponieważ niespodziewanie możesz stać się ratunkiem. Skupiaj się na klientach, którym sprzedajesz, ale skupiaj się także na potencjalnych klientach, którym masz potencjał coś sprzedać.
Raz powiedziane „Nie” , nie oznacza „Nie” na zawsze 🙂



nauczyciel 07.10 Image Banner 728 x 90

Autor:

Cześć, jestem Justyna! Fascynuje mnie piękno, które widzimy codziennie i ludzie. Lubię śledzić aktualne trendy, ale nie podążam ślepo za modą. Nie rezygnuje też ze swojej indywidualności i pomogę zachować Ci Twoją. Testuję, opiniuję i radzę.