To, że wodę należy pić wie każdy, lecz nie wszyscy to robią. Dzisiaj przedstawię kilka faktów odnośnie tego oto żywiołu i postaram się przekonać was tym do jej picie w dużych ilościach. Na samym początku warto zaznaczyć, iż ludzki organizm składa się w większej mierze, bo ponad 60 % z wody. Pomaga ona w transportowaniu minerałów i innych niezbędnych składników dla naszego organizmu z pokarmu do wszelakich narządów i komórek ciała. Dodatkowo wypłukuje ona toksyny, dzięki czemu my jak i nasza skóra jesteśmy zdrowsi. A to tylko zalążek zalet picia wody.

Zdajesz sobie sprawę, że utrata nawet małej ilości wody z organizmu (2-3 proc.) kwalifikuje się już jako odwodnienie i może powodować zmęczenie? Natomiast kilkakrotnie większa wartość (ponad 10 proc.) jest w stanie zagrozić życiu. Nasze dzienne zapotrzebowanie na wodę zależne jest od płci, wieku, wagi, aktywności fizycznej, ilości spożywanych posiłków, chorób, z jakimi się zmagamy, a nawet temperatury.

Ile wody dziennie należy pić?

Średnio przyjmuje się, że człowiek powinien pić około 2,5 litra wody, jednak warto pamiętać, że są to wartości ogólne, które mogą ulec zmianie w zależności od osoby.
Istnieje możliwość szybkiego, domowego obliczenia dziennego zapotrzebowania. Wystarczy podzielić swoją wagę przez 30.

Przykład: ważąc 60 kg wykonujesz równanie: 60 : 30 = 2, czyli dziennie takowa osoba powinna spożyć przynajmniej 2 litry wody.

Z dobrych rad: warto napić się od razu po przebudzeniu i wypić relatywnie dużą ilość, ponieważ to właśnie rano powinniśmy wypijać najwięcej wody.

Czy możemy przesadzić z piciem wody?

We wszystkim trzeba zachować umiar, również przy piciu wody. Nie zapominajmy, że gdy przesadzimy, nasz organizm zostanie wypłukany z potrzebnych minerałów, co może nam zaszkodzić.

75151956424_nlbbqpqzwohbfwyqwwwe

Woda wodzie nierówna!

W sklepach do wyboru mamy wodę mineralną, źródlaną, smakową, kranówkę, leczniczą. Jaką wybrać? Z pewnością czytać etykietę, a nie poddawać się reklamom! Kupujmy wodę z wysoką zawartością wapnia (powyżej 150 mg/l), magnezu (powyżej 50 mg/l). Taka ilość pomoże wzmocnić nasze kości, a nawet pozbyć się problemów ze stresem. Unikać trzeba wody smakowej. Zawiera ona zazwyczaj bardzo dużo cukru. Jeśli nudzi Cię smak wody dodaj do niej cytrynę, truskawki, limonkę, maliny – będzie smakowa i zdrowa!

Z dobrych rad: jeśli cierpisz na nadciśnienie – nie kupuj wody, która zawiera dużo sodu, ponieważ może to doprowadzić do podwyższonego ciśnienia krwi. Natomiast dla osób cierpiących na nadkwasotę zaleca się zwiększoną ilość wodorowęglanów (najlepiej powyżej 600 mg/l).

Kobieta w ciąży a kobieta karmiąca

Zaleca się, by kobiety w ciąży piły więcej wody niż zwykła przedstawicielka płci pięknej. Według badań przeprowadzonych przez Institute of Medicine wyliczono, że jest to około 2,3 litra wody dziennie. Kobiety karmiące powyższą wartość mają jeszcze bardziej zawyżoną. Sięga ona 3,1 litra dziennie.

Kilka faktów o wodzie

  • poprawia trawienie i metabolizm;
  • jest pomocna w odchudzaniu;
  • redukuje cellulit;
  • pozytywnie wpływa na funkcjonowanie wątroby;
  • oczyszcza organizm z toksyn;
  • ułatwia dostarczanie niezbędnych minerałów do narządów;
  • dzięki zawartemu magnezowi zwalcza skurcze;

Nie da się ukryć, że działanie wody jest niezwykłe, a jej spożywanie zdrowe i opłacalne. Zadbaj o siebie i koniecznie zacznij ją pić! Po upływie kilku tygodni powinieneś zauważyć znaczną poprawę i to nie tylko w wyglądzie (cera będzie zdrowsza), ale również w samopoczuciu. Woda może poprawiać także wydolność podczas treningu (Power Water’s energia z natury). A Ty, ile wody wypijasz dziennie?

Autor:

Cześć, jestem Justyna! Fascynuje mnie piękno, które widzimy codziennie i ludzie. Lubię śledzić aktualne trendy, ale nie podążam ślepo za modą. Nie rezygnuje też ze swojej indywidualności i pomogę zachować Ci Twoją. Testuję, opiniuję i radzę.