Mózg to centrum dowodzenia naszego organizmu sterujący wszystkimi zachodzącymi procesami. Każdego dnia przyjmuje tysiące ważnych i mniej ważnych informacji, dlatego czasem mogą wystąpić problemy z pamięcią lub koncentracją.

Na szczęście aktywność fizyczna, umysłowa, a także odpowiednia dieta pozytywnie wpływają na proces myślenia i zapamiętywania. Jeśli szybko się rozpraszasz lub masz spore kłopoty z zapamiętywaniem, koniecznie wprowadź do swojej diety poniższe produkty.

Produkty wspomagające pamięć i koncentrację

1. Orzechy (w szczególności włoskie)

Orzechy są nie tylko doskonałym źródłem witaminy E, ale i zawierają kwasy tłuszczowe omega-3, dzięki czemu wpływają na układ nerwowy, w tym mózg. Powodują, że impulsy między neuronami przekazywane są szybciej, co pomaga w nauce i pracy oraz wpływa na zdolność kojarzenia faktów. Zapobiegają także chorobie Alzheimera.

2. Tłuste ryby

Przykładowo: łosoś, tuńczyk, czy makrela

To kolejny, wspaniały produkt bogaty przede wszystkim w kwasy omega. Według badań, dzieci spożywające ryby przynajmniej raz w tygodniu nie tylko cieszą się lepszej jakości snem, ale i uzyskują więcej punktów w testach na inteligencję. To dobry powód, by zacząć je jeść.

3. Czerwone owoce

Przykładowo: truskawki, maliny, jeżyny, porzeczki, borówki czy wiśnie

Czerwone owoce są bogate w witaminę C oraz antyoksydanty umożliwiające organizmowi walkę z wolnymi rodnikami, które atakują i uszkadzają komórki mózgowe. Dodatkowo umożliwiają generowanie energii potrzebnej do myślenia, a także zwiększają bystrość umysłu.

4. Zielone warzywa liściaste

Przykładowo: sałata, szpinak, jarmuż, natka pietruszki

Warzywa to znakomite źródło witamin A, K, E, B6 i B12 korzystnie wpływających na wydolność umysłową, zapobiegając bólom głowy i zaburzeniom koncentracji. Zatrzymują też demencję.

5. Czekolada

Najlepiej ta z dużą zawartością kakao.

Czekolada dostarczy naszemu organizmowi mnóstwo magnezu, który odpowiada za wzmocnienie naszej pamięci, czujności, a także wspomnianej koncentracji. Dodatkową zaletą są także antystresowe i antydepresyjne właściwości czekolady.

6. Żółtka zawarte w jajkach

Są doskonałym źródłem lecytyny, jednego z najważniejszych fosfolipidów komórki. Wspomaga ona działanie układu nerwowego, przyspiesza wymianę informacji w naszym mózgu, wzmacnia zdolność zapamiętywania i wpływa na dobry nastrój.

Zadbaj o swój mózg i wprowadź te produkty do swojej diety, a Twoje problemy z pamięcią i koncentracją znikną!

Autor:

Cześć, jestem Justyna! Fascynuje mnie piękno, które widzimy codziennie i ludzie. Lubię śledzić aktualne trendy, ale nie podążam ślepo za modą. Nie rezygnuje też ze swojej indywidualności i pomogę zachować Ci Twoją. Testuję, opiniuję i radzę.