Kiedy opublikowałam haul zakupowy z Bath and Body Works wspomniałam,że zostałam obsłużona bardzo profesjonalnie, a Pani która mnie obsługiwała doskonale potrafiła sprzedać mi więcej niż chciałam 🙂 Dostałam dużo pytań na emaila z pytaniami jak przebiegała ta sprzedaż więc odpowiadam  w poście.
Poszłam po 1 mgiełkę zapachową, szukałam letniego,świeżego zapachu na koniec wakacji.
Jak zapewne się orientujecie  BBW jest bardzo dużo zapachów i ciężko czasem samemu odszukać idealny zapach – w efekcie człowiek wychodzi z niczym, a przyszedł z zamiarem wydania pieniędzy. Tak samo zagubiony może czuć się Twój klient, któremu dajesz po prostu katalog i przesłaniem: będziesz coś potrzebować to daj znać.
Przy wejściu powitała mnie uśmiechnięta Pani i zapytała w czym może pomóc.
Powiedziałam,że szukam: letniego zapachu, świeżego, raczej nie słodkiego, może coś z kokosem ale nie może być to duszący zapach kokosa raczej delikatny. Wielu sprzedawców kiedy słyszy taka litanię już w duszy przewraca oczami, tutaj było inaczej.
Pani była bardzo dobrze zorientowana w ofercie, przedstawiła mi od razu 3 zapachy, z których odrzuciłam dwa, jeden został jako być może.

IMG_0048

Usłyszałam pytanie : Dobrze, a co Pani nie odpowiada w tych zapachach? Tak będzie mi łatwiej zaproponować inne mgiełki.
Moja odpowiedź brzmiała: są za słodkie, za mało świeże.

Dostałam do powąchania kolejne 3 zapachy, z czego 2 okazały się strzałem w dziesiątke.

W efekcie wyszłam z 3 produktami  a nie z jednym.

Lekcja dla sprzedawców:
– znaj doskonale ofertę firmy;
– słuchaj klienta (!);
– dopytuje, jeśli trzeba to poproś o doprecyzowanie;
– proponuj 3 produkty, jeśli przedstawisz klientowi 100 możliwości to duża szansa,że nic nie kupi. Oferuj 3 produkty (w tym wypadku zapachy), słuchaj, pytaj i jeśli trzeba zaproponuj kolejne. Staraj się procować tak aby klient odnosił wrażenie,że modyfikujesz ofertę pod niego. Jeśli będziesz słuchać to duża szansa,że sprzedaż więcej niż planowałeś.

Każdemu sprzedawcy polecam zakupy w międzynarodowych sklepach ( tak jak BBW), ponieważ schematy obsługi klienta są tam ściśle określone, a pracownicy wyszkoleni. Jeśli będziecie czujnie obserwować to wyniesiecie wiele cennych lekcji.


szczesliwe dziecko Image Banner 500 x 100

Autor:

Cześć, jestem Justyna! Fascynuje mnie piękno, które widzimy codziennie i ludzie. Lubię śledzić aktualne trendy, ale nie podążam ślepo za modą. Nie rezygnuje też ze swojej indywidualności i pomogę zachować Ci Twoją. Testuję, opiniuję i radzę.